Když hledám nějaké informace pro můj projekt Album dne, hledám i na YouTube, abych k článkům mohl přidat videoklipy daného interpreta.
Vážně nechápu, proč se skupiny a hlavně vydavatelství nenaučila používat možnosti YouTube (a internetu obecně). V současné době to funguje asi takto:
-
Nějaký fanoušek tam nelegálně nahraje video. Často špatné obrazové/zvukové kvality a se špatným popisem.
-
(Volitelné) Vydavetelská společnost mu video smaže, takže se na YouTube k onomu klipu nedostanete.
Takže v podstatě se ke klipům dostanete buď ve špatné kvalitě se špatnými popisky nebo vůbec. To se mi stalo před několika dny, když jsem hledal videoklip Miky.
Tohle přece **není **logické. Jakási síla interpreta se měří ve velikosti fanouškovské základny. Mám hodně fanoušků -> ti si kupují mé CD a chodí na koncerty a dále o mě rozšiřují povědomí. Jak získat fanoušky? Musí mě být vidět/slyšet. Tak k čemu jsou klipy uzavřené v trezoru? To mě neproslaví.
Pokud jste méně známá skupina, tak si fanoušky můžete získat. Jen si představte, že se váš videoklip dostane na nějakou chvíli do Featured Videos. A naopak větší skupiny tak mohou pečovat o svou fanouškovskou základnu. Například Coldplay na YouTube kanál přidá nějaké zajímavé video jen tak.
Vlastní kanál na YouTube může být pro umělce naprosto geniální věc!
-
Už žádné TVripy, ve kterých i dobrý klip vypadá příšerně, nahrajete kvalitní 16:9 verzi a prezentujte svou práci tak jak si zaslouží.
-
Správné popisy. Pokud je v amatérském popisu něco jako_ ‘Some song from XYZ”, _vašim fanouškům to moc neřekne, ale pokud poskytnete správný název, album, rok, je to mnohem lepší.
-
Za zmínku také stojí zpětná vazba fanoušků. YouTube pro umělce může pracovat jako fansite.
-
Monetizace z vlastního jednotného kanálu funguje také dobře. Viz. například kanál Monty Pythonů na YouTube. Ti dávají ke shlédnutí své nejlepší skeče, k nim umisťují odkazy ke koupi jejich DVD apod. Funguje to výborně. Skvěle to vysvětlují v tomto videu:
Na YouTube jsem však objevil jen několik Official kanálů. Např.:
Toto neplatí pouze o YouTube, ale také o dalších sociálních sítích, ať už jde třeba o Facebooku nebo Last.fm. Fanoušci jsou to co hudební průmysl drží na nohou a žene kupředu. Proč se o ně nestará a místo toho jim strká pod nohy klacky, aby se k hudbě nemohli dostat? Proč se o ně nestará tam, kde jsou často, na internetu?
Na závěr si pustíme něco z_ _oficiálního kanálu Muse: